Kvällsjour

i kväll ä tydligen flera vänner lite småsjuka, har fått flera förfrågningar om infektionssymtom i kväll.
Kan det vara så att flunsasäsongen redan är här?`Hoppas inte, ska jobba hela helgen och i måndags va kliniken överfull. vi fick lägga 4-5 pat på andra avd på sjukhuset. Iofs kan det ju ändra sig rätt fort.

Infektionsmedicin ä lurigt, mycket av vården mot infektionssjukdomar kan beskrivas med 3 V

VILA VÄTSKA VÄRME   Spec gäller detta virussjukdomar, som t.ex Flunsan. Det är bara att se till att vila, hålla sig varm och dricka så mycket man kan och vänta på att det ska gå över.


Säg vad du tycker
Postat av: Mikko

Det borde vara ett motto för alla sjuka.

2008-09-10 @ 22:53:28
Postat av: beccy

vilar gör jag, dricker gör jag o varm utav bara h vete jag också.. varför blir jag då inte bättre?? :S

Ha det så kul på jobbet!! vi kanske ses där o då e du snäll syster bara så du vet.. annars ska jag hallåa allt vad jag kan.. =)

2008-09-10 @ 22:54:23
Postat av: EMMA

mmm, hoppas förkylningen försvinner snart :)

2008-09-11 @ 23:01:15
URL: http://empooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0