Mias ansikte

Så har hon då trätt fram Mia från Marklunds böcker "Gömda" och "Asyl". Nu mera lever hon tydligen i usa som beviljat henne asyl där. Tystar detta kritiken mot Marklund som uppstod efter Monica Antonssons bok, "Mia – sanningen om Gömda?!

I artikeln står b.la "den amerikanska immigrationsdomstolens beslut om att bevilja Mia asyl. – Här står att jag beviljats asyl på grund av "domestic violence", våld i hemmet, och att den svenska staten inte kunnat säkerställa min säkerhet, säger Mia. "

Låter inte bra för " den trygga sverige".   Ibland är demokratin ett helvete. Men jag är av den fasta åsikten att

Den anklagade är oskyldig tills mottsatsen är bevisas bortom allt rimligt tvivel.

Motsattsen skuööe vara mycket  skrämande, mykt skrämmande.

Dock är bevisläget nog specillet svårt i just sådana här mål.

Vad är din åsikt?

Säg vad du tycker
Postat av: Anonym

Instämmer. Vad orsakade våldshandlingen? Provokation? Hur bevisat man att någon kanske hotat mig x antal gånger vilket till våldshandlingen.

2009-02-13 @ 16:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0