Några tankar

Har varit fint vintervänder idag... jag och lady X (hon vill fortfarande bli kallad så) var ute och gick mot foppas golfbana. Jag tror att foppa kommer vara aktiv i den här stan till sin död... kanske som tränare för Modo,,kanske bara som den bussnies man han är. X frågade om det inte finns en "Foppa gatan" i Övik... jag sa nej men ett "foppa land" . Jag ä rätt säker på att det kommer att finnas en gata eller ett torg i den här stan med hans namn på en dag.

Ser i Leif GW Persons krönika i expressen att det skall tillsättas en ny rikspolischef. Men att det den här gången ska vara möjligt för alla att söka. Man kan undra vilka kvalifiationer som krävs för att få jobbet. Brode vara sky höga. För det första att man är polis. Men förmodligen inte. Det verkar vara tanken att högre chefer i statliga organ inte skall ha en aning om den verksamhet de är chef över. Ta Ex försvarsminsiter Lenni Björklund som ex. Hon var om ja inte minns fel tidigare anställd på en hög post i SVENSKA KYRKAN. HALLÅ!!?? borde inte en MILITÄR vara chef över miltärer. Men men det kanske ä bra med fri ansökan till rikspolischefs jobbet, kanske någon som har möjlighet att klara jobbet kanske söker, eller kanske ännu hellre får det. Ska bli spännande att se.



Säg vad du tycker
Postat av: Mikko

Antar att de söker efter en person med bred erfarenhet från olika områden. Det kan ju inte vara helt fel! Risken är annars stor att personen är för slimmad.

2008-01-13 @ 22:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0