200 kronors sedalar

Det står i tidningarna att det kanske om några år kan finnas 200 kr sedalar och att kanske 20:an ska bli mynt.

När det gäller 20:an så tror jag att jag vill ha kvar den som den är. Mynt ä tunga att bära omkring på, vem har inte efter en kväll på krogen tömt fickorna på flera "krog 20:or" om de i ställe hade varit mynt hade det varit ett himla skrammel i fickorna.

200 lapp däremot ä nog en bra idé. Frågan är nog mer vem som ska vara den. Mitt försalg är utan tvekan Astrid Lindgren. Andra tänkbara alternativ kan vara Alfred Nobel eller Olof Palme.


Vem vill du se? 

 Dock tror jag att Nobel skulle passa bäst som nytt namn på Arlanda flygplats.  För håll med om att Arlanda ä lite B, sedan säger det inte besökare till Sverige ett smack. Men att landa på Alfred Nobel international ariport Arlanda Sweden. Det låter i allafall i mina öron bättre!

Vad tycker du?

Säg vad du tycker
Postat av: ankan

victoria kanske.. eftersom hon ändå ska efterträda kungen... :P

2008-10-14 @ 10:55:20
Postat av: Lisa

Jag håller nog med dig på de flesta punkter helt enkelt!

2008-10-14 @ 11:07:43
Postat av: Ammy

Jag vill se Astrid Lindgren på 200 lappen. Hon har varit en så stor förebild för folk, men som dom ändå inte tänker på. Hon har skrivigt alla böcker som man läste när man var liten... Nej Astrid till 100%

2008-10-14 @ 11:14:25
URL: http://laptopbloggen.blogg.se/
Postat av: Ammy

Astrid till 100% Hon har ju varit en förebild för oss alla när vi var små.. man har läst böckerna och sett serierna.. Nej Astrid till 100%

2008-10-14 @ 11:16:08
URL: http://laptopbloggen.blogg.se/
Postat av: dookie

astrid! hon fick inget nobelpris, så då kan hon få pryda 200-lappen istället :)

2008-10-14 @ 11:26:09
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: jane

jag vill se Anna Lindh på sedlarna.En stark kvinna som trots sitt krävande jobb som utrikesminister,såg till att familjen kom framför allt.

2008-10-14 @ 12:32:22
Postat av: Mikko

Håller med till fullo :) Alla vet vem Astrid är :) Coolt namn på en flygplats.

2008-10-14 @ 12:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0