Volvo S60





En sådan här. Med stor dieselmotor. Dock från Bilbolaget inte Billa.

Måste säga att jag inte är spec imponerad.

Bilden hade för det första automatväxel, vilket jag inte är allt för förtjust i. Sedan va sätena betydligt mer obekväma än i min bil.

Motorn va iofs pigg. Men som i alla a-lådor kommer trycket sent vilket gör bilen slö i starten.( vilket man enligt mig kan påverka genom att välja när man växlar)

Möjlighet att välja manuell växling fanns dock. Bilen gick dock mjukt, motorljudet va lågt. De system för säkerhet för gångtrafikanter som skulle finnas i bilen testades ej. Bilen klarade undanmanövrer testen (min egen) bra.

Sägas bör dock att om man petar in R design i den kan den bli trevligare.

Totalt betyd 3½ av 5. Jag kommer inte byta bort GYK mot en S60 iaf. Jag är mycket nöjd med min v 50.

Säg vad du tycker
Postat av: lucke

Hejsan, planer för helgen? :P

2010-09-15 @ 16:54:27
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hoppas du har en fin onsdag! =)

2010-09-15 @ 17:46:09
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Mikko

Snygg!

2010-09-16 @ 10:21:40
Postat av: DD

Volvo...*suckar djupt*....nej tack.



2010-09-20 @ 10:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0