tjänstgörning

Trodde ja skulle vara ledig idag. men icke. Står man på buff (jour) lista så gör man.

Man får trösta sig med att man efter i kväll bara har 2½ pass kvar som man måste göra innan jul :D



Vi jobbar i en arbetstidsmodell som kallas 3-3. det ska betyda att vi jobbar 3 dagar och ä ledig i 3.

Detta gör att inte har heltid på schema. Vi jobbar ca 87% schematid. Men vi får betalt för heltid. Tiden därutöver skall vi göra då behovet finns, om någon blir sjuk,behövs förstärkning osv.

Man skriver upp sig på listor om vilka dagar man skall "finnas till hands". och idag står jag på den listan.  Bara mitt namn. alltså blir jag inkallad. Hade det funnits någon annan på den hade den nog fått gå före då jag nästan gjort all min tid.


Säg vad du tycker
Postat av: LaLizita

Sv: hehe, TACK!! :) Kul att du e modeintresserad! ;))



Jobbigt det där med jour.. man kan ju inte planera nånting.. :(



Ha en fin helg!

2010-06-05 @ 21:21:45
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Mikko

Hade det inte varit bättre att ha 100%...då vet man iaf vilka dagar man jobbar resp är ledig.

2010-06-05 @ 23:33:54
Postat av: LaLizita

Sv: haha, kul att du kommenterar det just nu för jag testade faktiskt att köra upp en för 1h sen och det har hjälpt!! Tog en tablett för huvudet 30 min efter och det känns redan bättre :) nice!

Det var ju inte alls svårt eller jobbigt att köra upp den, hur lätt som helst. Den försvann in utan ansträngning kan man säga :)



Jag har fått veta av kliniken vad jag inte får äta 2v innan och 1v efter. De har kollat upp sandomigrin, maxalt och cerazette och sa att det var ingen fara.



När doktorn gav mig denna nya medicinen berättade jag om operationen och frågade om jag fick ta dessa om jag skulle behöva. Det tyckte han att jag skulle låta bli 10 dagar innan och 3 dagar efter. Så jag ska tänker inte äta något förutom mina p-piller och den dagliga förebyggande migränmedicinen..

2010-06-06 @ 11:32:37
URL: http://lalizita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0